23.06.2018
ışığa doğru ışığa doğru ışığa doğru ışığa doğru ışığa doğru
ışığa doğru ışığa doğru
ışığa doğru ışığa doğru
ışığa doğru ışığa doğru
ışığa doğru ışığa doğru
 
MÜZİKAL HAYALET  
     
        
 Müzikal Hayalet - Arlea Anschultz

BEN beş yaşındayken ailece, içinde pek çok ürkütücü fenomenler yaşadığımız Viktorya döneminden kalma bir eve taşındık. O evde 18 yaşıma kadar yaşadım. Size, yaşadıklarım arasında en canlı olarak hatırladığım bir deneyimi anlatacağım. İçinde büyüdüğüm ev, tipik bir ‘tekinsiz ev’ örneğiydi. Eski ve ürkütücü dokuz odası; gıcırdayan, spiral bir merdiveni; bir tanesi mahzene, diğeri ise tavan arasına açılan kapak şeklinde kapıları vardı. Annem, parmaklık dikmek için arka bahçede çukurlar kazarken, pek çok mezartaşı ortaya çıkardı. Ev, Swain ailesi tarafından inşa edilmişti ve ailenin son üyesi olan Jesse Swain yaşlanıp ölene kadar, tahminen 1865-1965 yılları arasında bu aileye ait olmuştu. İlginç olan, Jessie’nin, Ann Schutz adında uzun zaman evde kalan bir pansiyonerinin olmasıydı. Arka bahçe kazıldığı zaman ortaya çıkan mezartaşlarından birisi de, onunki idi. Bizim aile soyadımız ise, Anschutz. Annemin Viktorya döneminden kalma şeylere tutkusu vardı ve evi görür görmez satın almak istedi. Belli ki ev de onu istemişti. Çünkü fiyatı oldukça fakir olan ailemin ödeyebileceği bir miktardı. Ayrıca annem, beşinci çocuğuna hamile olduğu için o sırada daha büyük bir eve ihtiyaç olduğuna karar vermişlerdi. 14 yaşlarımdayken bir cumartesi gecesi geç vakit herkes uykudayken oturma odasında oturmuş, televizyonda ‘The Ghoul’ isimli, 1950’li yıllara ait yarı komik doğaüstü olayları anlatan bir film izliyordum. Saat 02:00 civarında oturma odasının bitişiğindeki müzik odasından gelen bazı sesler duydum. Bu odada yemek odası takımı, porselen eşya dolabı, bir piyano ve bir de pikap vardı. ‘Bam, bam, bam’ diye gürültüler geliyordu ve orayı dinlerken piyanodan bazı akortsuz sesler geldiğini duydum. Sanki bir çocuk, piyano tuşlarına rastgele basıyordu. Kalkıp oturma odasının ışıklarını açtım ve televizyonu kapadım. Hissettiğim korkuyu, izlediğim filmdeki acayip ve doğaüstü şeylere bağladım ve kedilerimizden hiçbiri daha önce böyle bir davranış sergilememiş olmasına rağmen mantıklı olarak düşününce, ağaçta kalan kedilerimizin oturma odasına atlayıp piyanonun üzerinde oradan oraya atladıkları sonucunu çıkardım. Kapıyı açtım ve yemek odasına girmeden elimi uzatarak ışığı açtım. Aniden ‘bam’ sesini çıkaran kaynağı keşfettim. Pikabın iğnesi aşağıdaydı ve plağın altındaki tabla dönüyordu. Tablanın üstünde plak yoktu, bu yüzden plak iğnesi döner tablaya değerken sadece ‘bam’ sesi çıkarıyordu ve bu ses hoparlör aracılığıyla kuvvetleniyordu. Eski pikabımız döner tablanın bir kol yardımıyla kurulmasıyla çalıştırılıyordu, bu yüzden kendi kendine çalışmış olması garipti. Odayı arayıp kedi olup olmadığına baktım ama bir tane bile bulamadım. Belki birisi döner tablayı kurdu ama plak koymadı ve böylece bir kedi pikabın üstüne atlayarak iğne-kola çarptı ve düğmeyi ‘çalışma’ konumuna getirdi, diye düşünerek olayı mantıkla bağdaştırdım. Piyanonun tuşları üzerinde koşuşturan bir kedi, ben uzanıp ışıkları açarken odadan dışarı atlayıp kaçmış olabilirdi. Duyduğum gürültülü seslerin tamamen mantıklı bir açıklamasının olduğunu kendi kendime söyleyerek yatağıma gittim. Ertesi gün annemle birlikte alışverişe gittik. Restoranda öğle yemeğimizi yerken gece saat 02:00 civarında uyandığını ve (evimizi inşa edip içinde ilk oturan kimse olan) Fred Swain’in hayaletinin yatağının üzerinde dolaştığını gördüğünü söyledi. Annemin tavan arasındaki döşeme tahtalarının altında bulduğu ve salonun duvarına astığı karakalemle yapılmış portresinden dolayı Fred Swain’in nasıl bir görünüşü olduğunu biliyoruz. Onu, bir çeşit kilise korosu cüppesi giyinmiş olarak tarif etti. Ben de, annem görsel bir olay (tecrübe) yaşarken, görünüşe göre eşzamanlı olarak müzik odasında meydana gelen olayları anlattım. Bundan sadece birkaç hafta sonra annem, Fred Swain’in, büyükbabamın ailesiyle aynı koro topluluğunda olduğunu öğrendi. Ancak hala, Bay Swain’in bizi müzikal biçimde ziyaret etmeyi seçmesinin geçmişle ilgili herhangi belirli bir anlamı olup olmadığını bilmiyoruz.
Internetteki sayfalardan Çev.: Hamide Gökpınar

 
SON GİRİŞLER
CHAKRA
RUHSAL AKTÜALİTE
REİKİ
SHAMBALLA ŞİFA SİSTEMİ
NLP
EFT
FENG SHUI
MEDİTASYON
YOGA
YAŞAM KOÇLUĞU
PRATİK BİLGİLER
NADİR ÖZYİĞİTTEN MAKALELER
EVRENDE ZEKİ HAYAT
TEKRARDOĞUŞ-ENKARNASYON
RÜYALAR
PARAPSİKOLOJİ
ÖLÜM-ÖLÜME YAKIN DENEYİMLER-ÖTEALEM
NEW AGE
KAYIP UYGARLIKLAR
YARATICI İMGELEME
REGRESYON TERAPİSİ
ÖZLÜ SÖZLER
ALDEA NIN KALEMİNDEN
GMA-GÜMÜŞ MOR ALEV ENERJİSİ
BOLLUK VE BEREKET BİLİNCİ
ERGÜN ARIKDAL
BEDRİ RUHSELMAN
SPİRİTÜEL PAYLAŞIMLAR
ALİ KARACA'DAN PAYLAŞIMLAR
SİRİUS MİSYONU TEBLİĞLERİ
ALTIN ÜÇGEN ENERJİSİ-GOLDEN TRIANGLE HEALING
IŞIL JALE
MAKALELER
ETKİNLİKLER
BİLİNÇALTI ,TELKİN VE OLUMLAMALAR
DUYURULAR
ÇALIŞMALARIMIZDAN GÖRÜNTÜLER
EĞİTİMLERİMİZ
ÜRÜNLERİMİZ
KİTAPLARIMIZ
SORU-CEVAP BANKASI
ŞİİRLER
ÜYELERİMİZDEN GELEN YAZILAR
HİKAYELER VE ÖYKÜLER
DOĞAL YAŞAM
KİŞİSEL GELİŞİM
TAMAMLAYICI TIP
METAPİSİŞİK SÖZLÜK
RUHSAL TEBLİĞLER
ENERJİ DENGELEME TEKNİKLERİ
TEMEL BİLGİLER
TEMEL KONULAR

 

  ışığa doğru